Gå til innhold

Ta kontroll på to do-listen din

13. desember 2011

To do liste
Det er ikke det du gjør som stresser deg, mest de tingene du ikke får gjort. Derfor kan det være en ide å lage to-do lister og angripe dem på følgende måte:

1: Skriv ned ALLE gjøremål på en – 1 – liste
2: Finn ut hvilke som er enkle og hvilke som er mer krevende
3: Gjør noen enkle oppgaver. Bruk 15 minutter på de lette oppgavene og fokuser på å gjøre dem så raskt som mulig. Ta noen kjappe telefoner. Skriv en kort epost. Rydd pulten. Se hvor mange du klarer på 15 minutter.
4: Velg deg en større oppgave. Slå av telefonen, e-postsystemet og jobb med denne oppgaven fokusert i 35 minutter.
5: Ta en 10 minutters pause før du går tilbake til steg 2.

Denne prosessen er hentet fra Harvard Business Review.

Mvh
Ole Lund Riber

From → Ledelse

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar